Utvecklingsplan

Utvecklingssamtal

En gång per år ska alla på företaget ha möjlighet till ett utvecklingssamtal. Under varje år skall det ske uppföljningar av överenskomna aktiviteter.

Syftet med samtalen är att:

  • Säkerställa att aktuella arbetsuppgifter känns meningsfulla
  • Säkerställa att rådande arbetssituation och arbetsmiljö är god
  • Diskutera kompetensutveckling och personlig utvecklingsplan
  • Gå igenom vad som är bra eller vad som kan bli bättre med Regent
  • Öka motivationen hos medarbetare
  • Ge bättre resultat för kund och Regent
  • Upptäcka eventuella missförstånd som kan ha uppstått och rätta till dessa

Efter mötet ska följande vara genomfört

  • Kompetensområden den anställde vill fokusera på ligger inlagda i Regents kompetensdokument.
  • Mall för utvecklingssamtal är ifylld.

Ett utvecklingssamtal genomförs mellan en medarbetare och dennes närmaste chef. Samtalet hanteras konfidentiellt.

Konsultuppföljningar

Konsultuppföljningar genomförs hos kund. Målet med dessa är att:

  • Säkerställa att den anställde trivs med sina uppgifter.
  • Höra med konsulten om något kan göras för att förbättra den anställdes arbetsvillkor. Det kan t.ex. gälla stolar, skrivbord, monitor, arbetstider osv.
  • Stämma av med kunden att denna är nöjd.
  • Sälja in Regent. Se om det finns uppdrag att offerera på eller om kunden behöver fler resurser.

Kompetensprofil

Regent erbjuder ett koncept där de anställda erbjuds en möjlighet till en tydligare profilering av deras kompetens med en tydlig process och tätare återkoppling för att nå en målbild än vad traditionella utvecklingssamtal erbjuder. Läs mer om dessa under Kompetensprofil.