Kvalitetspolicy

Regent drivs av vår vision IT som det borde vara. Detta innebär att vi ska leverera kvalitet vilket vi förverkligar genom vår affärsidé att vi erbjuder marknadens främsta IT-konsulter. Regents medarbetare ska känna yrkesstolthet över Regents leveranser med visshet om att vi håller hög kvalitet i alla led.

Kvalitet är Regents första princip – Var medveten om graden av kvalitet lösningen kräver för dess livslängd och ändamål. Sträva efter ständig förbättring.

Regent ska vara en pålitlig partner för våra kunder där vi fokuserar på långsiktiga relationer över kortsiktiga vinster.

För att säkerställa att Regent levererar hög kvalitet mäter vi kontinuerligt vår kund-, och medarbetarnöjdhet. Att sträva efter ständig förbättring i enlighet med Regents kvalitetsprincip innefattar även ledningssystemet Regent använder sig av. Detta säkerställer att Regent kontinuerligt utvecklas till att bli en bättre leverantör.

Kvalitetsmål

Om Regent levererar kvalitet kommer vi att skapa nöjda och återkommande kunder. Samtidigt skapar vi en arbetsmiljö där medarbetarna trivs och mår bra. Därmed är Regents kvalitetsmål uppsatta utifrån att mäta kund- och medarbetarnöjdhet enligt nedan:

  • Kundnöjdhet mäts genom ett nyckeltal kring hur väl vi har följt upp kontakten med våra kunder. Om vi har god kontakt med kunderna, utan att erhålla några klagomål eller andra avvikelser, anser vi att kunden är nöjd.
  • Medarbetarnöjdhet mäts genom enkäter som skickas ut månadsvis.